miercuri, 25 aprilie 2018


RAPORT ASUPRA ACTIVITATII INSTRUCTIV-EDUCATIVE
DESFASURATE IN SEMESTRUL I an scolar 2017-2018




Scoala Primara Secas şi-a desfăşurat întreaga activitate pe baza Legii Învăţământului, a Statutului Personalului Didactic, a hotărârilor şi ordonanţelor emise de Guvernul României, a tuturor actelor normative ce decurg din conţinutul Legii Învăţământului, precum şi a ordinelor şi precizărilor elaborate de Ministerul Educaţiei Nationale.
Obiectivele urmărite de Scoala Primara Secas în semestrul I al anului şcolar 2017-2018 au derivat din priorităţile strategice ale ISJ Timis.
Marketingul educaţional a fost realizat prin coroborarea atentă a resurselor-materiale şi umane, a intereselor comunitare şi a planului de şcolarizare aprobat de ISJ .
Ca urmare, s-au popularizat şi aplicat conştient la nivelul unităţii şcolare obiectivele sistemului de autoevaluare şi asigurare a calităţii:
·        îmbunătăţirea calităţii întregii activităţi din şcoală
·        asigurarea informării şi evaluarea satisfacţiei grupurilor semnificative de interes (elevi, părinţi, corp profesoral, comunitate locală)
·        revizuirea şi optimizarea politicilor şi strategiilor educaţionale la nivelul unităţii şcolare
Îndrăznim să afirmăm că au devenit deja instrumente de lucru procedeele/procesele prin care se asigură calitatea:
·        planificarea şi realizarea activităţilor de învăţare
·        asigurarea resurselor pentru activităţi de învăţare planificate şi pentru organizarea situaţiilor de învăţare
·        activitatea cadrelor didactice în clasă, în şcoala şi în comunitate
·        obţinerea şi evaluarea rezultatelor învăţării
·        managementul strategic şi operaţional al unităţii şcolare
·        asigurarea comunicării cu actorii educaţionali esenţiali (elevi şi părinţi) şi cu întreaga comunitate precum şi asigurarea participării comunităţii la viaţa şcolară şi a şcolii la viaţa comunităţii
·        evaluarea complexă a întregii „vieţi şcolare”






I. Activitatea instructiva
In învăţământul preşcolar, in scopul ridicării calităţii actului didactic, s-a avut în vedere:
-           îmbunătăţirea relaţiei grădiniţa-familie si creşterea numărului de copii care frecventează grădiniţa;
-           utilizarea metodelor activ-participative în procesul didactic, abordarea activităţilor pe microgrupuri, respectare ritmului propriu de dezvoltare al fiecărui copil;
-           optimizarea activităţilor educative, accent sporit pe latura formativă a întregului program din grădiniţă.
De remarcat activitatile demonstrative desfasurate de d-na educatoare Ana Stanescu.

Învăţământ primar

La nivel conceptual-proiectiv, învătătoarea demonstrează cunoaşterea şi aplicarea corectă a curriculum-ului pe structura Planului-cadru, a întocmit planificările calendaristice asigurând, prin proiectare, parcurgerea ritmică şi integrală a conţinuturilor, realizarea capacităţilor cerute la fiecare disciplină. D-na invatatoare de la Sc. Primara Secas s-a straduit sa se adapteze conditiilor predarii simultane si a obtinut rezultate bune cu elevii.
Formarea noţiunilor şi conceptelor fundamentale s-a  realizat  prin utilizarea permanentă a terminologiei specifice, prin crearea situaţiilor de învăţare care asigură încadrarea acestora în sisteme coerente şi logice.
Apreciem activitatea elevilor de la scoala primara care au participat la concursul eco Vecinii unde au obtinut locul II.

Limbi moderne

Profesorii au pus accent pe demersul didactic personalizat care exprimă dreptul de a lua decizii asupra modalităţilor pe care le consideră optime în creşterea calităţii procesului de învăţământ şi pentru a asigura elevilor un parcurs şcolar individualizat, în funcţie de condiţii şi cerinţe concrete.
Notarea s-a facut ritmic, modalităţile de evaluare au fost variate, cu rol formativ, contribuind la dezvoltarea competenţelor de comunicare scrisa si orala. Mijloacele de învăţământ, precum şi auxiliarele didactice sunt folosite în mod frecvent.

Recomandari
1.      Tratarea diferentiata a elevilor eventual prin exercitii diferentiate si prin alternarea activitatii frontale cu activitatea pe grupe independente.
2.      Preocuparea sporita pentru dezvoltarea motivatiei invatarii, a unei atitudini pozitive fata de scoala.

Educaţie fizică

Educaţia fizică şi sportul acţionează cel mai direct asupra personalităţii elevului, iar perfecţionarea organizării şi desfăşurării activităţii de educaţie fizică şi sport, se înscrie în măsurile de optimizare a întregului ansamblu social şi al învăţământului pe toate componentele educaţiei.
Proiectarea demersului didactic, activitate prin care fiecare profesor încearcă o anticipare a etapelor şi acţiunilor concrete de realizare a predării se realizează într-un mod personalizat, deoarece cerinţele programei şi alocarea de resurse sunt diferite de la o şcoală la alta.
Realizarea proiectării şi conducerii procesului s-a  facut în raport de vârstă şi particularităţile individuale ale elevilor şi cu experienţa lor de învăţare. Eficienţa unei lecţii de educaţie fizică este dată de calitatea şi cantitatea de material didactic pe care profesorul o foloseşte, de aceea  s-a incercat amenajarea unui spatiu pentru activitatile sportive. Recomandam antrenarea elevilor scolii in activitatile sportive /competitii chiar daca scoala un dispune de baza sportiva, pentru ca elevii demonstreaza că sunt interesaţi şi au dragoste de mişcare

II. Activitatea educativă
Proiectarea activităţilor educative s-a realizat conform ghidului metodologic în vigoare,  şi recomandărilor ISJ primite la începutul anului şcolar. Activităţile educative s-au grupat în domenii specifice în funcţie de priorităţile înregistrate la nivel naţional, în scopul consolidării unui set de valori stabile şi coerente care să determine conduite favorabile unui stil de viaţă sănătos – mintal, emoţional, fizic şi socio-moral.
Pe lângă aspectele pozitive privind proiectarea şi desfăşurarea activităţii educative, mai persista inca şi o serie de carenţe din punct de vedere al organizării şi realizării orelor de consiliere.

III. Activitatea extraşcolară
Educaţia extraşcolară completează activitatea şcolară şi educaţia familială. Ca activitate intenţionată şi orientată, educaţia extraşcolară/nonformală permite adâncirea cunoştinţelor şi dezvoltarea competenţelor din zonele de interes ale elevilor, cultivarea interesului şi dezvoltarea înclinaţiilor şi talentelor acestora pentru anumite domenii. Ea permite folosirea eficientă şi plăcută a timpului liber al elevilor, dezvoltarea vieţii asociative, dezvoltarea capacităţilor de a lucra în grup şi de a coopera în rezolvarea unor sarcini complexe, dezvoltarea voinţei şi formarea trăsăturilor pozitive de caracter. Educaţia extraşcolară permite de asemenea implicarea elevilor în activităţi opţionale în mai mare măsură decât este posibil pe baza activităţilor curriculare, angrenându-i pe aceştia în forme specifice de verificare şi apreciere a rezultatelor.
Se constata un progres în ceea ce priveşte antrenarea elevilor într-un număr cât mai mare de activităţi extraşcolare şi în domenii diverse, dar si o abordare discontinuă şi o valorificare insuficientă a potenţialului educativ al activităţilor extraşcolare, tratarea educaţiei informale într-un plan secundar şi tendinţa de a plasa responsabilitatea, mai ales pentru influenţele nocive din zona informalului, altor factori situaţi, evident, în afara şcolii. Se recomanda o implicare mai mare a cadrelor didactice in realizarea concreta a unor activitati pentru atragerea elevilor si imbunatatirea ofertei extracurriculare a scolii.

Tipuri de activităţi. Programe, proiecte şi acţiuni:

·         Proiectul European VeciniEco este singurul poiect european in care este implicata scoala in acest an scolar, deocamdata.
·        Educaţie cultural-artistică: Au fost organizate expoziţii, spectacole, concursuri, la nivel local, care au marcat o serie de evenimente, cum ar fi: Ziua Naţională a României, Zilele Educaţiei Naţionale, Craciunul, , Ziua Unirii etc.

IV. Formarea si perfectionarea resurselor umane
Activitatea de perfectionare s-a realizat:
Ø  la nivelul scolii in cadrul comisiilor metodice ale cadrelor didactice au sustinut diverse referate  si ore demonstrative .
Ø  participarea cadrelor didactice cu lucrari stiintifice la Simpozioane
Ø  participarea tuturor cadrelor didactice la cursurile de perfectionare in cadrul PIR.
Recomandarile vizeaza conjugarea eforturilor pentru optimizarea procesului instructiv-educativ din scoala si gradinita si asigurarea calitatii in educatie  pentru redobândirea valorilor şcolii, a rolului şi locului său în comunitate si implicarea cadrelor didactice    in viata scolii. Sa incercam,  cu resursele existente  si intr-un ritm propriu, bazati pe convingerea ca toate   au un inceput, sa facem singuri ceea ce asteptam de la altii

                                         Director,
                                   prof. Livadariu Elena

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu